Paintless Dent Repair (PDR) – це метод, який дозволяє відновлювати вм’ятини без фарбування. Початок цієї технології сталося в 1940-х роках в Німеччині, точніше, на заводах Mercedes. Пізніше все розвивалося в США, і в даний час це один з найпопулярніших методів ремонту вм’ятин без фарбування.
Технологія PDR включає в себе 2 види ремонту: витягування або виправлення ушкоджень. Давайте пояснимо, про що кожен з них.
Перший з них включає в себе масаж листа. Необхідно мати професійні інструменти, які називаються каблуками. Цей метод є інвазивним, оскільки іноді необхідно видалити деякі елементи тіла, щоб отримати кращий доступ до листу. Другий вид ремонту – це клей. Метод неінвазивний і заснований на нанесенні вм’ятин за допомогою спеціальних інструментів і професійного клею. Добре працює при видаленні вм’ятин в кузові автомобіля в важкодоступних місцях.
Видалення вм’ятин без фарбування проводиться за допомогою спеціального професійного клею. Використовуючи цей клей і гачки, відступ “витягується”. Цей метод використовується для компонентів, доступ до яких ускладнений, оскільки він не вимагає розбирання окремих частин автомобіля (наприклад, витягування стелі, коли вм’ятина була створена на даху через град).
Другий метод ремонту вм’ятин без фарбування – це їх виштовхування. Цей метод PDR працює найкраще, коли виїмка не може бути досягнута зсередини, наприклад, в разі пошкодження задніх дверей або крил. Ділянка виштовхується за допомогою спеціалізованих інструментів, які в залежності від виду ушкодження можуть відрізнятися за формою, довжині або по кінцях.
Теоретично також можливо відновити дрібні вм’ятини, однак це часто призводить до пошкодження структури лаку. І в таких ситуаціях використання техніки PDR стає в подальшому неможливою.
Альтернативою методикою вдавлення вм’ятин є методика видалення вм’ятин. Цей метод часто використовується в контексті Smart Repair, коли немає можливості «потрапити в” зону пошкодження. / Закриті елементи або збірні місця /. Тут відповідний адаптер наноситься спеціальним клеєм зовні. Після затвердіння клею вдавлення витягується за допомогою інерційного молотка. Клеї і адаптери потім видаляються. Онак цей метод не підходить для «гострих» вм’ятин.
Металеві частини наших кузовів можуть деформуватися під впливом пошкоджень. Метод Smart Repair ґрунтується на обережному виштовхуванні пошкоджених точок з нижньої частини кузова автомобіля. Для цієї мети використовуються відповідні інструменти для ремонту PDR, які дозволяють проникнути як увігнутим, так і точковим опуклим листом до його первісної форми.
Вищевказані методи, всупереч зовнішнім виглядом, не такі прості. Наприклад, через необхідність спеціалізованих інструментів не кожен може самостійно витягти вм’ятини, наприклад, після граду. Необхідно використовувати майстерню, в якій працюють досвідчені фахівці, які знають, як можна використовувати метод PDR і як його використовувати, щоб ремонт виконувався плавно і без шкоди для автомобіля. Також важливо вибрати правильний тип ремонту, будь це інвазивний або неінвазивний. Як для одного методу, так і для іншого, необхідно використовувати специфічні аксесуари, такі як каблуки, ланцюги, збирачі, відбивачі, клеї. Тому не наполегливо не рекомендується самостійно займатися вирівнюванням.
Переваги випрямлення без фарбування
-
Перш за все, ремонт листового металу без фарбування обходиться дешевше, ніж традиційні методи, засновані на заповненні і фарбування. Власнику автомобіля не потрібно нести витрати на матеріали, немає необхідності замінювати деякі елементи. Вм’ятини в кузові просто необхідно випрямити і ремонт завершено.
-
Економія часу. Традиційний ремонт може тривати до декількох днів, в той час як витягування листа без фарбування зазвичай займає кілька годин, і ви знову можете водити машину.
-
Видалення вм’ятин без фарбування також може відбуватися … у клієнта! Відвідування майстерні не обов’язково, тому у фахів є змога виїхати до Вас. Єдиний виняток – витягування вм’ятин після граду, що вимагає більше часу через набагато вищу складність пошкоджень.
-
Збереження оригінального покриття лаку. У Вас відпадає необхідність заповнювати або замінювати будь-яку частину авто. Це, в свою чергу, перекладається в вартість транспортного засобу, коли рано чи пізно Ви захочете його продати. Традиційний ремонт дуже часто помітний, в той час як метод PDR практично невидимий, завдяки чому вартість автомобіля не падає.
Як впливає подібний ремонт на оціночну вартість автомобіля?
Не варто приховувати, що машина з видимими вм’ятинами втрачає свою цінність. А для автолюбителів це більше, ніж просто маленький, непривабливий дефект. Однак типовий ремонт кузова і фарбування не тільки триває кілька днів, але в підсумку на ньому залишається подвійний шар лаку, що знижує довіру до автомобіля під час продажу. Чи можна цього уникнути?
Так, якщо бути виконано одну умову – структура полотна металу не повинна бути пошкоджена. Тоді можна скористатися відновленням PDR. Багато людей задаються питанням, чи можливо прибрати вм’ятину в кузові автомобіля самостійно? Теоретично так. Це можна зробити за допомогою інструментів PDR, набори яких доступні в онлайн-магазинах. Однак, якщо ви ніколи раніше не виконували подібних завдань, ми не рекомендуємо самостійно приступати до технології PDR. Ви можете усунути пошкодження, знищивши фарбу. І тоді, без фарбування Ви уже нічого не зможете зробити.
Випрямлення без фарбування в більшості випадків є найбільш економічним рішенням для власника. Використання техніки PDR скорочує час ремонту і знижує вартість (зрештою, вам не потрібно фарбувати деталі автомобіля).
Завдяки тому, що оригінальна фарба зберігається на кузові автомобіля, вартість автомобіля не зменшується, що важливо, коли ви думаєте про його продаж. Також немає ризику, що кузов буде покритий лаком іншого відтінку.